?

Log in

No account? Create an account
My Gift to You- by crazybee

spoonishly has now seen through "War Without End"!

Chat snippets, ahoy!



Sic Transit Vir

T: VIRRRRRRRRRRRR!
Hobsonphile: VIR!
T: touching the chair
Hobsonphile: He's imagining what it would be like, I think, if the prophecy comes true.
T: Yep. and he doesn't want anyone to know that he's thinking about that
Hobsonphile: "there was this large flying thing"
T: and I tried to swat it!
Hobsonphile: SO CUTE OMG
T: Narns!
Hobsonphile: Yep. More on the Narns later. :-)

*****

T: LONDO!
T: Swatting bugs!
Hobsonphile: OMG LONDO AGAINST THE BUGS!
Hobsonphile: DIE! DIE! DIE! DIE!
T: He deals with bugs the same way I do. Throw anything that I can get my hand around at them!
Hobsonphile: It's just incredibly amusing that this old soldier is afraid of crawly things. :-)
T: YES!
T: HE'S GOT A SWORD!
Hobsonphile: YES! DIE!
T: Hee! He got it!
Hobsonphile: "THERE ARE MORE OF YOU!"
T: "You are smaller. There are more of you! There are more of you!:
Hobsonphile: TWINS!
T: YES!
T: Aww, Londo didn't come to meet Vir
Hobsonphile: Oh, there's a reason, though. ;-)
T: Yeah, he's got a lady visitor :-)
Hobsonphile: Just wait. :-)
T: And now Sheridan's going all high school and asking Delenn out
Hobsonphile: Oh, yeah. That happens too. I kind of forget about that with VIR!
T: HEE!!!
T: He's just gotten back to their quarters
Hobsonphile: Londo can barely contain himself.
T: VIR'S WIFE!
T: HEE!
Hobsonphile: OMG AND VIR'S REACTION IS SOOOOOOO CUTE!
T: THE WAVE!
Hobsonphile: HE HID BEHIND LONDO!
Hobsonphile: AND LONDO HAD TO SHOVE HIM OUT! HEEEE!
T: :-)
T: Aww, she seens a gentleness and kindness of spirit
Hobsonphile: Awww. Well, of COURSE.
T: OMG I LOVE LONDO!
T: "If you see something this big with eight legs let me knows so I can kill it before it develops language skills"
Hobsonphile: "When I marry, I want it to be for love."
Hobsonphile: Yeah, HEE.
Hobsonphile: Lyndisty is SOOO Harlequin.
Hobsonphile: Except for... well, you'll see.
T: Hee! Abrahamo Lincolni!
Hobsonphile: *squeals cryptically*
T: Vir's fiancee is just hawk eyeing him and Vir's just kinda stuttering along, wringing his hands
Hobsonphile: <3 <3 <3 <3 <3
T: I always associated delerium with fever
T: OMG she is SO Harlequin. Nice purple prose
Hobsonphile: She's totally a trashy romance fangirl.
T: Vir got a kiss! "If kisses could kill, that one could flatten several small towns."
Hobsonphile: *cough* Yes. :-)
T: Vir's Abrahamo Lincolni!
Hobsonphile: YES! But wait, there's more!
T: Awww, Vir's trying to help Narn's!
Hobsonphile: Yes, he is. But wait, there's more! :-)
T: Okay, I have to admit that Sheridan learning to cook flarn for Delenn was cute
Hobsonphile: Yeah. But not as cute as all of Vir's stammering.
T: Nope.
T: Vir's cuteness is trumped by none
Hobsonphile: EXACTLY!
T: VIR! He just got attacked by a Narn!
T: He's getting beat up!
T: NO!
Hobsonphile: OH NOES!
Hobsonphile: Did you see, he just stepped right up and protected his fiance. <3 <3 <3
T: DUDE. YES!
T: "Get behind me." and he totally took the Narn on
Hobsonphile: MARRY ME NOW.
T: Everytime I show my face around here lately, someone hits me
Hobsonphile: Yep! Told you about that one already. :-) But that's where it is. :-)
T: I've never been a hero before.
T: <3 <3 <3 <3 <3
Hobsonphile: AWWWWWWW! <3 <3 <3 <3
Hobsonphile: And OMG, now we have the funniest scene ever, coming up.
T: he's totally stuttering to Ivanova now
Hobsonphile: "What do women want when... uh..."
T: "When things get intimate..."
T: HEE!
Hobsonphile: Ivanova's like, "Oh, no, do I have to play Agony Aunt AGAIN?"
T: "we have six you see!
T: VIR MADE SEX NOISES OMG!
Hobsonphile: ROTFLOL!! AND IVANOVA'S LIKE, WHOA TMI!
T: and Vir thinks Ivanova just gave him his the best advice in the world
Hobsonphile: *DED*
T: Whoops! Ivanova just caught an almost kiss between Delenn and Sheridan. Ivanova can't get away from the passionate stuff today!
Hobsonphile: LOL, I know.
T: And there's a serious problem with Vir?
T: WHOA! 2000 Narn's
Hobsonphile: Ah, this is when the truth comes out.
T: He's kept this from Londo? Oh man.
T: All 2000 Narn are dead?
T: WTF happened?
Hobsonphile: HOLD ON.
T: I AM IMPATIENT ;-)
Hobsonphile: LOL
T: OMG! He's hiding the Narns, isn't he? He's protecting them!
Hobsonphile: YES!!!!! OMG, YES!!!!
T: That makes me wanna cry! Fuckit, I am!
Hobsonphile: *holds you*
T: Londo isn't happy at all
Hobsonphile: No.
Hobsonphile: grrr.
Hobsonphile: But see what I mean about Vir?
T: Gah, Narn's get so generalized and so stereotyped
T: VIR IS THE BESTEST
Hobsonphile: HE IS MY HUSBAND!
T: He pick well! I'll take him as my friend! Because Vir=Love
Hobsonphile: VIR SO = LOVE! <3 <3 <3
T: Dude, she caught Vir a Narn?
T: She needs to be kicked out!
Hobsonphile: Ah yes, this is when it comes out that she HAS, in fact, flattened several small towns.
T: Yes. Almost committed genocide, hasn't she?
Hobsonphile: Oh, yes, with Daddy. MEEEP!
T: DUDE. SHE IS CREEPY AND PSYCHOPATHIC
Hobsonphile: She's such an innocent little girl, too. But SO BRAINWASHED.
T: she's trying to give Vir a knife
T: vir looks ill
Hobsonphile: Poor Vir's like, "no, no, no..."
T: And back to Londo not being happy
Hobsonphile: And what did he expect, exactly? He knows how Vir feels.
T: Oh, I totally saw it coming. I just hate seeing Vir looking so upset
Hobsonphile: This is not Londo at his best. Grr.
Hobsonphile: But you won't stay mad at him for long.
T: It's impossible to stay mad at him for long
Hobsonphile: I KNOW!
T: HA! There really was an Abrahamo Lincolni! Sheridan is Abrahamo Lincolni now!
Hobsonphile: But I am MAD at him now!
Hobsonphile: Hee, yes, Ivanova and Sheridan pick up the flame. Though it DOES bother me how they just stormed into Londo's quarters without ASKING Vir WTF? first.
T: Awww, back to Vir bumbling and stumbling and trying to make his fiancee change
T: OMG! VIR!

They say you are confused and you will get better in time

I hope not
Hobsonphile: aww, yes, that's Vir thinking the best of everyone. "How can she be so psycho when she was so good to me?"
Hobsonphile: But yes, he's determined to stick by his principles. LOVE!
T: And that's the end!
Hobsonphile: EEEE! VIRRRRR!
Hobsonphile: I have the biggest crush on him EVAR!
T: HEE! It's a good crush to have! He's so good hearted!
Hobsonphile: He is. And shy and cute. :-)



And then we went to three-way. Some selected (based on my personal prejudices, hee) reactions:



Interludes and Examinations

T: VIRISSOCUTE
Hobsonphile: He IS!
T: he's so shy!
T: Vir in Garters!
T: MENTAL IMAGE OF DOOM
A: HEE
Hobsonphile: Vir doesn't want to talk about Londo's naughty underwear.
Hobsonphile: Oh, I LOVE this.
T: GOD I LOV VIR
T: "Short of dying?"
Hobsonphile: <3 <3 <3 <3 VIR!
A: Morden's so slick.
T: morden has a damn charming smile
A: and slimy.
Hobsonphile: OMG, you just want to smack that smile off his face.

*****

T: Gah, he looks so happy!
Hobsonphile: OMG!
T: OH LONDO I LOVE YOU AGAIN
T: bad feeling happening bad feeling
Hobsonphile: .......
T: omg, his face
A: Poor Londo.
Hobsonphile: *SOB*
T: oh man. if he ever finds out that morden was in on this...
Hobsonphile: Ah. Yes. Exactly.
T: stop crying londo, you're killing me!
Hobsonphile: *IS DED*
A: the part that kills me is still coming up.
T: i've bitten my nails down to nubs, people!
A: Again, grandFATHER.
T: FUCK FUCK FUCK
Hobsonphile: FUCKITY FUCK FUCK
A: I KNOW.
T: is kosh gonna die?
A: Sheridan looks like a little kid hugging his blankets.
A: WATCH AND FIND OUT.
A: :P
Hobsonphile: WAIT.
T: I HATE YOU OMG
T: Kosh is his father? Or is inhabiting his father?
A: SNIFF. KOSH.
A: Yeah.
A: Well.
Hobsonphile: Uses father figures.
A: Appearing in his dream as his father.
A: yeah, like he did for G'Kar
T: I HATE YOU FOR MAKING ME WATCH TIHS SHOW!
A: My reaction at this point was to pause the episode, run into the office and email my sister with OMG KOSH!
Hobsonphile: ROTFL.
T: i must have something in my eye, dammit
Hobsonphile: Okay, Kosh's death? Even though I don't like the Vorlons? KILLS ME.

*****

Hobsonphile: OMG, THIS LONDO SCENE.
T: Oh, Morden is a master manipulator
A: Oh Londo, WHY do you believe him?
Hobsonphile: I want your entrails extracted inch by painful inch.
Hobsonphile: Londo is the best tragic character ever.
T: OH
T: you are playing right into his hand, LONDO!
A: Not so great with the decision making here, Londo.
Hobsonphile: And let the rest of the galaxy BURN.
Hobsonphile: Why be good when the universe is always going to fuck me over?
T: shave franklin!
A: Franklin's gonna break into Alanis!
A: Isn't it ironic, doncha think?
T: HEE!
A: Also, Franklin gets the most booty of ANYONE on that station besides G'Kar.
A: So I don't see what he's complaining about!
T: well, respect to franklin for confessing to sheridan
T: YO! That was unexpected
Hobsonphile: *doesn't really pay attention to this scene, because OMG LONDO*
A: Yeah, blah blah franklin has angst, blah blah, I don't care.
Hobsonphile: You want angst? Try being Londo. Whose angst is actually legitimate.





War Without End

End of Part One:

T: SHERIDAN!
A: NOT GOOD.
Hobsonphile: OH NOES!
T: WHERE DID HE GO?
A: I hate when that happens!
A: LOST IN TIME OMG!
Hobsonphile: YOU'LL SEE! :P
A: He's just like Dr. Sam Beckett!
A: Now he's going to spend the rest of the series putting things right that once went wrong!
T: HEE!
A: I loved that show when I was a kid, but I watched it on DVD last year and discovered that it actually kinda sucked.
Hobsonphile: Haven't seen it at all myself.
T: Centauri?
A: Dun kick Sheridan!
A: LONDO!
T: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
T: DREAM DREAM DREAM DREAM
Hobsonphile: Hee hee.
T: This was in Londo's dream!
Hobsonphile: YEP.
A: continuity like WHOA
A: she's so pretttty
Hobsonphile: *has continuitygasm*
Hobsonphile: OMG LONDO. LONDO LONDO LONDO. EEE!

*****

Hobsonphile: Tracy is dead.
Hobsonphile: We finally killed her. :-)
T: Hee! I'm still trying to wrap my brain around it all!
Hobsonphile: Just wait until you see the next part.
T: DUDE. I'm glad I HAVE the next part


Beginning of Part Two:

T: yikes!
T: poor sheridan
A: DELENN OMG!
Hobsonphile: THIS IS GOING TO BREAK YOUR BRAIN!
T: sound is so off. gonna have to deal with it
A: :-(
Hobsonphile: :-(
T: WTF?
Hobsonphile: Bad torrent. No biscuit.
T: SON
A: Yes! They have a son!
Hobsonphile: YES!
T: in what frickin reality?
T: bad reality or good reality?
Hobsonphile: But wait, there's more.
A: Hee.
A: You know, like, EVERYONE who worked on B5 has sons. Bill Mumy is the only one I know who has a daughter.
A: Episode title! War Without End!
Hobsonphile: *whimper*
T: O. U. C. H.
A: Whatever they put in actors' hair to make it grey always makes it look like they're covered in flour.
Hobsonphile: Okay, more BRAIN BREAKING ahead!
T: DE JA FRICKING VU
A: LONDO!
Hobsonphile: LONDOOOOO! *SOB*
T: Delenn's hair looks good pulled back like that
A: OMG POOR LONDO.
T: WTF?
A: Hee, pulled back and COVERED IN FLOUR. :P
T: FUCK LONDO
T: PAINFUL
Hobsonphile: THE KEEPER!
Hobsonphile: *SOB*
A: LOOOONDOOOOO!
A: He breaks my heart here.
T: dude, this is a complete 180 from the londo I know!
T: It hurts to watch!
Hobsonphile: *BROKEN!*
A: OH GOD.
A: It's gonna hurt more, Tracy.
A: RIGHT NOW.
T: I KNEW TIHS WAS COMING
A: OLD FRIEND.
Hobsonphile: YES, RIGHT NOW.
T: I KNEW IT I KNEW I KNEW IT
Hobsonphile: OLD FRIEND!!!!!! *BRAIN BROKEN!*
T: G'KAR'S EYE!
A: I KNOW!
A: <-- crying
Hobsonphile: THEY ARE FRIENDS! OMG! *SOB*
A: And they're not killing each other out of hate!
T: almost mercy
A: I KNOW!
Hobsonphile: YES, EXACTLY!
A: DO NOT GO TO Z'HA'DUM!
Hobsonphile: OMG!
A: VIR!
T: FUUUUUUUUUUUCK
Hobsonphile: VIRRR!
T: my brain just exploded
Hobsonphile: Vir inherits the rubble.
A: Yeah.
Hobsonphile: Poor Vir. :-(
Hobsonphile: Okay, I'll have much to say about that sequence... later. :-)

The snowglobe:

A: Sheridan isn't wearing a shirt!
T: WHAT WAS THAT OMG!
A: okay, whenever my mom sees this scene? she laments about the broken snowglobe.
A: I AM NOT TELLING YOU HA HA HA.
Hobsonphile: YOU'LL SEE! "P
T: I HATE YOU YOU ENCOUNTER SUITED MEANIE
A: You'll find out before the end of S3.
Hobsonphile: Yeah.
Hobsonphile: JMS likes to tease us.

And finally:

T: my brain hurts
Hobsonphile: The Trinity.
A: Is your brain still there, Tracy?
T: WTF?
T: WHAT THE FUCK?
A: WAIT TEN SECONDS OMG
A: HE'S VALEN OMG!
T: FUCK ME
Hobsonphile: VALEN!!!!!!
A: YEAH.
Hobsonphile: SINCLAIR IS VALEN!!!!!
T: Holy crap, I did not see that coming
T: AT ALL
Hobsonphile: *BROKEN BRAIN*
T: and the Vorlons were there!
T: My head is hurty
Hobsonphile: Hee hee heeeee.



Am tired. Brain eaten. *g*
Tags:

Comments

Hee *g*. Thank you for posting these - once again, it brings back memories.
Carefully didn't read the third part. Will probably watch that ep tonight. *whew*

I'm pretty much with you guys on all of it. I also do not like Vorlons and do not care about Franklin's substance abuse. Yawn. But the Londo stuff! Whooooooaaa!

Also, this ep got me pissed at the Minbari on G'Kar's account. I don't care how good their fucking excuses were.

Yanno what we need? Vir teddy bears.
But the Londo stuff! Whooooooaaa!

That last scene... you can actually physically feel the RAGE seeping from the screen. "And let the rest of the galaxy burn. I don't care anymore." As one of my other friends observed awhile ago when she saw Interludes and Examinations for the first time, Londo's concluded at this point that the universe is just going to punish him regardless of what he does. It's little wonder, then, that Londo decides in this moment that he really has no reason to care, or to do the right thing.

Also, this ep got me pissed at the Minbari on G'Kar's account.

That was in Ship of Tears, actually. But yes- what a wonderful scene between Delenn and G'Kar. "If I had found this out while the Centauri were bombing my world, I would've killed you instantly. Do you understand that?" And I'm glad JMS didn't take the easy way out by having G'Kar forgive her.

Yanno what we need? Vir teddy bears.

That is exactly what we need. OMG, I'm just about ready to go to the the Build a Bear Workshop right now! *g*
Yes, yes, Londo is heartbroken. It's stunning. And I'm also glad G'Kar didn't just haul off and forgive. That would have been just... ugh.
Heee!! God, that was fun. I totally didn't see the Sinclair is Valen thing, either when I first watched and I'm having Sympathy Brain Breakage just reading this. *g*

And poor Londo and G'Kar. What else can I say? And Teddy Bear Virs sound like exactly the way to go!